Adviseur regionale diensten (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DTI047
Niveau: A
Klasse : A3 Functiefamilie : Technische coördinatoren Beroepscategorie : 16. Techniek en Infrastructuur (TI)
Doel van de functie
Instaan voor de coördinatie van bepaalde belangrijke projecten op het vlak van architectuurstudies en technische studies
teneinde
de kernopdrachten van de dienst van het afdelingshoofd optimaal te ondersteunen.
Het adviseren en coördineren van de stafdienst van het afdelingshoofd
teneinde
hem/haar toe te laten alle administratieve en vooral technische taken tijdig en kwaliteitsvol te volbrengen.
Resultaatgebieden
Alsprojectcoördinator van bouwprojectencoördineren en superviseren van bepaalde architectuur- en technische studies voor bepaalde grote projecten (bv. voor Brussel zijn in de laatste jaren belangrijke projecten uitgevoerd met omvangrijke inrichtingswerken voor een gemiddelde van 15 miljoen euro per jaar)
teneinde
ervoor te zorgen dat het bouwprogramma, de planning en de budgetten worden gerespecteerd en dat de wettelijke procedures en reglementeringen worden nageleefd
Voorbeelden van taken
- instaan voor de coördinatie en supervisie van de inrichtingswerken voor kantoren, gevangenissen, musea, enz.
- het coördineren en opvolgen van de uitvoering van bepaalde restauratie- en renovatieprojecten op het vlak van de samenstelling van het projectteam, de budgetten, de termijnen, de procedures, enz.
- het coördineren van PPS-projecten (publiek-private samenwerking), o.a. inhuringen Portalis, Financietoren
- het aansturen van verschillende projectteams
Alscoördinatoropvolgen van de technische prioritaire projecten en het voorstellen en eventueel bijsturen van de nodige budgetten
teneinde
een evenwicht te vinden tussen de beschikbare budgetten en de technische noodzaken
Voorbeelden van taken
- het opstellen van de driemaandelijkse lijst van de vast te leggen budgetten
- het organiseren en plannen van speciale opdrachten (bv. functionele hergroepering van alle openbare diensten in Brussel) binnen de voorziene termijnen
- het opstellen van het meerjarenplan per FOD (bv. toezien op de verdeling van de beschikbare investeringsbudgetten over de verschillende FOD's volgens hun prioriteiten en behoeftenprogramma's)
- het opstellen van documenten; het opstellen en uitvoeren van procedures voor de verkoop (en wederinhuring) van gebouwen
Alsverantwoordelijke van de stafdienst van het afdelingshoofdinstaan voor de organisatie binnen de stafdienst en het plannen en opvolgen van de werkverdeling onder de medewerkers
teneinde
een efficiënte en continue werking van de activiteiten van de stafdienst te verzekeren
Voorbeelden van taken
- het organiseren en plannen van de opdrachten/werkzaamheden en rapporteren aan het betrokken afdelingshoofd
- het verdelen van de taken onder de medewerkers van de stafdienst en zorgen voor een goede coördinatie ervan
- het organiseren van dienstvergaderingen teneinde de dossiers te bespreken
- het begeleiden en superviseren van de medewerkers
Alsadviseuradviseren aan het afdelingshoofd en andere diensten/medewerkers inzake bepaalde dossiers
teneinde
via een gefundeerd advies bij te dragen tot de efficiënte werking van de dienst
Voorbeelden van taken
- het voorstellen van aanpassingen inzake de interne organisatie in functie van nieuwe of gewijzigde noden van de klanten
- het formuleren van nieuwe voorstellen aan het afdelingshoofd (bv. verlenen van facilitaire diensten) teneinde de dienstverlening naar de klanten uit te breiden; het ontwikkelen van nieuwe facilitaire diensten
- het samenstellen en voorstellen van een productencatalogus (verschillende facilitaire diensten) aan het afdelingshoofd
Alssupervisorvoornamelijk technisch controleren van de van de buitendiensten ontvangen dossiers
teneinde
de beste prijs-kwaliteitverhouding te krijgen voor de vooropgestelde werken
Voorbeelden van taken
- het uitvoeren van een integrale dossierstudie: het nazien van plannen, het controleren van de raming, het nakijken van het lastenboek, enz.
- het opstellen en nakijken van lastenboeken, onderhoudscontracten
- het zelf opstellen, opvolgen, afhandelen van moeilijke dossiers
Alscontactpersoonhet opstarten en in stand houden van het overleg met de klanten (FOD's) over hun huisvesting
teneinde
op elk moment de behoeften van de klant te kennen, zodat erop kan worden ingespeeld
Voorbeelden van taken
- helpen bij de opstelling van een behoeftenprogramma en een technisch behoeftenprogramma; het analyseren van een behoeftenprogramma voor de huidige huisvesting en eventueel voor de nieuwe huisvesting
- het formuleren van de nood aan ondersteunende beheersprogramma's voor gebouwen (FMIS)
- het voorstellen en - na goedkeuring door de directieraad- definiëren van de functie en de taken van
- het opstellen van ramingen van de nodige budgetten
Positionering
De functie krijgt leiding van
het afdelingshoofd
functionele leiding over gespecialiseerde projectteams!
De functie leidt : 0 medewerkers van
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|