Afdrukken

Attaché administratie (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DSA151

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Dossierbeheerders

Beroepscategorie : 06. Algemeen Beheer (SA)




Doel van de functie

Het beheren van de zorgvoorzieningsdossiers

teneinde

een goede financiering te verzekeren voor de ziekenhuizen, de rust- en verzorgingstehuizen en beschut wonen en om een goede werking te verzekeren van de administratie van de ziekenhuizen (facturatie naar het RIZIV (Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering), sociale maribel, interdepartementaal begrotingsfonds, netwerk palliatieve zorg en erkenning van ziekenhuisdiensten, ...)

 

Resultaatgebieden
Als
dossierbeheerder
    verantwoordelijk zijn voor het samenstellen, verwerken en controleren van dossiers binnen het domein van de dienst

teneinde

    ervoor te zorgen dat het adviesorgaan kan beslissen over de financiering van de zorgvoorzieningen

 

Voorbeelden van taken
  • het verzamelen en opzoeken van informatie voor het aanmaken van de dossiers
  • het coördineren van de informatie en het op orde stellen van documenten
  • het analyseren en onderzoeken van de informatie in het dossier (vragen naar bijkomende informatie of documenten, verzoeken om bepaalde elementen te verduidelijken, ...)
  • het vergelijken van gegevens met de reglementering en wetgeving en het trekken van conclusies in verband met de stappen die ondernomen moeten worden
  • het administratief opvolgen van dossiers (bv. het definitief schrijven naar ziekenhuizen in verband met genomen beslissingen, het doen van aanpassingen in het IT-systeem, ...)

 

Als
organisator
    het organiseren van vergaderingen van het beheerscomité Sociale Maribel (ingesteld bij de FOD) en van het adviesorgaan

teneinde

    de deelnemende partijen te informeren over wets- en procedurewijzigingen

 

Voorbeelden van taken
  • verantwoordelijk zijn voor de praktische organisatie van de vergadering (het uitnodigen van de deelnemers, het reserveren van zalen en materiaal, het bestellen van drank en broodjes, het reserveren van een tolk, ...)
  • deelnemen aan de vergaderingen om verslagen op te maken van de genomen beslissingen
  • het voorbereiden van documenten en dossiers

 

Als
gegevensbeheerder
    het verzamelen van de gegevens in verband met de dossiers betreffende palliatieve zorgen, subsidiedossiers, de sociale maribel, ...

teneinde

    een juiste opvolging mogelijk te maken van de dossiers

 

Voorbeelden van taken
  • het aanpasseng van de gegevens in het IT-systeem
  • het maken van berekeningen voor de toekenning van subsidies en financiering

 

Als
contactpersoon
    fungeren als aanspreekpunt

teneinde

    instellingen te informeren over de wetgeving, procedures en de financiering van de zorgvoorzieningen

 

Voorbeelden van taken
  • het beantwoorden van vragen van derden (ziekenhuizen, Vlaamse Gemeenschap, vakbondsafgevaardigden, ... en andere administratieve diensten (van DG1 en van de FOD Volksgezondheid)

 

Als
coördinator
    het coördineren van het team

teneinde

    een goede werking van het team te verzekeren. MAAR GEEN hiërarchische verantwoordelijkheid !!!

 

Voorbeelden van taken
  • het opstellen van een planning en het bepalen van de prioriteiten
  • het verdelen van het werk en het geven van concrete instructies aan de werknemers
  • het opvolgen en superviseren van het werk
  • het helpen en bijsturen van werknemers in geval van problemen

 

Als
kennisbeheerder
    het opvolgen van de wetgeving en reglementering

teneinde

    het expertiseniveau op peil te houden

 

Voorbeelden van taken
  • het dagelijks controleren van het Staatsblad om wetswijzigingen vast te stellen

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

het diensthoofd Boekhouding en Beheer der Ziekenhuizen

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.