Afdrukken

Attaché protocol (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DCO057

Niveau: A

Klasse : A1

Functiefamilie : Experten organisatieondersteuning

Beroepscategorie : 02. Communicatie en Informatie (CO)




Doel van de functie

Het (intern en extern) coördineren, organiseren, superviseren, verzekeren en finaliseren van taken betreffende het protocol, alsook expertise ter beschikking stellen van alle interveniënten en meewerken aan vragen van de minister, de magistratuur, enz.

teneinde

de ceremoniële eisen betreffende de activiteiten van de FOD Justitie in ruime zin te verzekeren

 

Het persoverzicht samenstellen

teneinde

de vereiste of nuttige relevante persinformatie in de diensten van de FOD te verspreiden.

 

Resultaatgebieden
Als
organisator
    buitenlandse delegaties (vb. luchthaven) en/of hoge ambtenaren ontvangen

teneinde

    ze in de verschillende entiteiten van Justitie (ook de externe diensten) rond te leiden

 

Voorbeelden van taken
  • voorstelling van het programma aan de voorzitter
  • het invoeren van het specifieke programma en het reserveren van de gepaste plaatsen en middelen
  • toepassing van het eigenlijke protocol
  • het bijwonen van de eindevaluatie van de taken met de betrokken partijen: leden van de delegaties (magistraten, griffiers, hoge ambtenaren van de ministeries, ambassades en buitenlandse en/of Belgische vertegenwoordigers) - begeleiding

 

Als
organisator
    instaan voor de praktische organisatie van colloquia en conferenties op verzoek van het Kabinet, de voorzitter en de directoraten-generaal, samenwerken met Europese en internationale instellingen en met de federale politie en de verschillende FOD's

teneinde

    het goede verloop van deze evenementen te beheren en te verzekeren

 

Voorbeelden van taken
  • het resereren van zalen en gepaste middelen (tolksysteem, multimedia, ...)
  • een beroep doen op onze veiligheidsdiensten, de plaatsverdeling controleren, de terbeschikkingstelling van diverse documentatie (plan, culturele activiteiten, ..., de vereiste documenten betreffende de behandelde onderwerpen ter beschikking stellen
  • toezien op de organisatie en de goede werking met de ambtenaren van buiten onze FOD
  • selectie, keuze en overhandiging van geschenken aan de delegaties
  • de organisatie van culturele bezoeken op vraag van de geïnteresseerden de invoering van protocollen tijdens maaltijden en het onthaal van belangrijke personen

 

Als
administratief medewerker
    het beheren van de documenten betreffende protocolgebonden activiteiten

teneinde

    de budgettaire opvolging en het administratieve beheer in ruime zin te verzekeren

 

Voorbeelden van taken
  • budgettering (vervoer, maaltijd, hotel, tolk, enz ...
  • budgettering van de verschillende posten: geschenken, maaltijden, huur van zalen, hotels, vervoer
  • de correcte verzending van de uitnodigingen en de brieven betreffende de protocolverzoeken

 

Als
verantwoordelijke voor het protocol
    het persoverzicht

teneinde

    relevante informatie te verspreiden binnen de FOD, de externe diensten en de verschillende diensten van de magistratuur

 

Voorbeelden van taken
  • het bestuderen van de ochtendpers
  • selectie van referentieartikels die betrekking hebben op de nationale en internationale justitie

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

de voorzitter van het directiecomité en de adviseur-generaal

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.