Attaché A2 immodossiers - Teamverantwoordelijke (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DLO260
Niveau: A
Klasse : A2 Functiefamilie : Dossierbeheerders Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)
Doel van de functie
Advies verlenen inzake immobiliën en het beheren van de vastgoeddossiers
teneinde
rekening houdend met de termijnen en de budgettaire beperkingen in een optimale huisvesting voor de federale ambtenaren te voorzien.
Resultaatgebieden
Alsexperthet opvolgen en interpreteren van relevante informatie (bv. wetgeving) inzake immobiliën
teneinde
zijn/haar expertise ter beschikking stellen en de huisvesting administratief en juridisch correct te laten verlopen.
Voorbeelden van taken
- Het opvolgen van de reglementering terzake
- Het analyseren van de immobiliënmarkt
- Meewerken aan de opmaak van het behoeftenprogramma van de klant
- Het opmaken van een plaatsbeschrijving
- Het opmaken van huur- en verhuurcontracten
Alsraadgeverinlichtingen verstrekken en voorstellen formuleren aan de bevoegde hiërarchische meerdere
teneinde
erop toe te zien dat hij/zij over de juiste informatie beschikken.
Voorbeelden van taken
- Het verantwoorden van (ver)huur- en (ver)koopdossiers t.o.v. de hiërarchie en de Inspectie van Financiën
- Verslag uitbrengen bij de hiërarchisch meerdere over de lopende dossiers
- Het bijwonen van vergaderingen in het kader van de politiehervorming i.v.m. huisvesting
- Optreden als aanspreekpunt inzake immobiliënaangelegenheden
Alsdossierbeheerderhet beheren en afhandelen van de vastgoeddossiers
teneinde
tijdig en binnen de budgetten in de huisvesting voor de federale ambtenaren te voorzien.
Voorbeelden van taken
- Het informeren, adviseren en bijstaan van klanten bij de opmaak van het behoeftenprogramma (op het gebied van huisvesting)
- Prospectie doen naar beschikbare gebouwen, geschikt voor de klanten
- Het berekenen van huurgelden, indexatie, afschrijvingen, ...
- Het opmaken van een dossier i.v.m. het budget en de budgetcontrole (bv. de budgettaire weerslag van nieuwe inhuring)
- Het plannen en opvolgen van instaatstellingswerken
Alsbemiddelaarde verzuchtingen van de partijen evalueren en op elkaar afstemmen
teneinde
voor alle betrokkenen tot een aanvaardbare situatie of oplossing te komen.
Voorbeelden van taken
- Het leggen van contacten met de FOD's (bespreking behoeftenplan, beschikbare gebouwen, contractsvoorwaarden, ...
- Onderhandelen met de eigenaar, de toekomstige bezetter, ...
- Onderhandelen over contractvoorwaarden (prijs, lasten, duur, boeteclausule, eventuele tegemoetkoming in werken, ... voor inhuring
- Het afhandelen van huurschadedossiers conform het contract én de specifieke omstandigheden
- Het verdedigen van de belangen van de overheid, als eigenaar of huurder
Alsgegevensbeheerder
teneinde
op elk ogenblik over de juiste informatie te beschikken.
Voorbeelden van taken
- Het beheren van GIS-bestanden (geografisch informatiesysteem)
- Verantwoordelijk zijn voor het geïnformatiseerd patrimoniumbeheer
- Het maken en bijhouden van oppervlakteberekeningen
- Het bijhouden van de gedetailleerde gegevens van de lokalen per gebouw
AlsTeamverantwoordelijkehet begeleiden van een team
teneinde
de kennis en de competenties te ontwikkelen.
Voorbeelden van taken
- Het coachen van de medewerkers
- Het geven van constructieve feedback
- Het evalueren van de medewerkers
- Luisteren naar de medewerkers, het relativeren van de problemen en aanreiken van oplossingen
Netwerkelementen - VAN wie krijgt de functie informatie?
Van wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
hiërarchische overste
|
instructies, vragen
|
divers
|
wekelijks
|
andere fed. overheidsdiensten
|
vraag naar huisvesting, klachten
|
divers
|
ad hoc
|
lokale overheden
|
vragen, klachten
|
divers
|
ad hoc
|
diensten van de Regie
|
informatie, vragen
|
divers
|
wekelijks
|
immokantoren
|
vragen
|
divers
|
tweewekelijks
|
medewerkers
|
dossier
|
schriftelijk
|
wekelijks
|
Netwerkelementen - AAN wie geeft de functie informatie?
Aan wie
|
Welke informatie
|
Onder welke vorm
|
Met welke frequentie
|
hiërachische overste
|
behandelde dossiers
|
schriftelijk
|
wekelijks
|
andere fed. overheidsdiensten
|
informatie, voorstellen
|
divers
|
ad hoc
|
lokale overheden
|
informatie, voorstellen
|
divers
|
ad hoc
|
diensten van de Regie
|
info, advies
|
divers
|
wekelijks
|
immokantoren
|
info
|
divers
|
tweewekelijks
|
derden
|
info
|
divers
|
ad hoc
|
medewerkers
|
advies en info
|
mondeling
|
wekelijks
|
Positionering
De functie krijgt leiding van
het diensthoofd of het afdelingshoofd (al naargelang)
De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau B Niveau C Niveau D
Autonomie
De functie kan autonoom beslissen over
- planning van het werk, organisatie van vergaderingen
De functie moet autorisatie vragen voor
- alle eindbeslissingen in de immodossiers
Impact
Totaal werkbudget entiteit
Eigen werkbudget
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
Innovatie
Aan welke richtlijnen, instructies en wetgeving is de functie gebonden
- reglementering vastgoed (huur-verhuur, pacht, koop-verkoop, mede-eigendom, aansprakelijkheid-schade), noties van ruimtelijke ordering en stedebouw, wetgeving op overheidsopdrachten
Welke vernieuwingen
- suggesties doen voor verbeteren en op punt stellen van de gebruikte databeheersystemen en databanken
Gebaseerd op welk referentiekader
|