Attaché A2 patrimonium - Teamverantwoordelijke (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DLO051
Niveau: A
Klasse : A2 Functiefamilie : Operationeel leidinggevenden Beroepscategorie : 07. Logistiek en Economaat (LO)
Doel van de functie
De goede werking van de dienst Patrimonium, die samengesteld is uit het Economaat, het Magazijn, de Gebouwen, de Technische ploeg en de Mess verzekeren
teneinde
over de nodige logistieke middelen beschikken die noodzakelijk zijn voor een kwaliteitsvolle dienstverlening binnen de grenzen van de budgetaire enveloppen.
Resultaatgebieden
Alsverantwoordelijke van het patrimoniumde logistieke middelen bepalen die noodzakelijk zijn
teneinde
een optimale werking van de dienst Patrimonium te garanderen.
Voorbeelden van taken
- De dienst Patrimonium organiseren, kennis nemen van het werk en de post onder de verschillende componenten van de dienst verdelen.
- Deelnemen aan de ingebruiknamen van nieuwe beheersinstrumenten inzake verbintenissen, budgetten, stocks en dagelijks toezien op hun correcte aanwending.
- De behoeften van de centrale diensten en van de uitbetalingsbureaus evalueren op het vlak van budget en veiligheid.
- Contact opnemen met de huidige leveranciers en de onderhandeling van contracten voorbereiden voor aankopen en werken.
- De noodzakelijke bezuinigingen voorstellen en doen naleven.
Alsleidinggevendehet personeel van de dienst Patrimonium beheren, leiding geven en coördineren en een administratieve, technische en morele ondersteuning bieden aan de medewerkers van deze dienst
teneinde
de operationele doelstellingen te behalen.
Voorbeelden van taken
- De te behalen doelstellingen voor de medewerkers vastleggen, de activiteiten verdelen en coördineren.
- De opvolging van de resultaten verzekeren en de resultaten bijsturen,dienstvergaderingen organiseren, individuele besprekingen voeren met de medewerkers.
- Iedere medewerker begeleiden, ondersteunen en stimuleren in zijn ontwikkeling en hun begrip van hun sterke en zwakke punten doen toenemen.
- Actief deelnemen aan de goede sfeer binnen de dienst.
- Documentatie inwinnen, op de hoogte blijven van eventuele wijzigingen en deze aan de medewerkers doorgeven.
Alsdossierbeheerderde aangewende, logistieke middelen optimaliseren
teneinde
de beste prijs-kwaliteitsverhouding te vinden.
Voorbeelden van taken
- De behoeften die door de aanvragende diensten geformuleerd worden, verifiëren en valideren met betrekking tot de noodzakelijke optimale hoeveelheden en hierbij rekening houden met de kwaliteitsnormen.
- De leveringstermijnen verifiëren en doen naleven.
De eventuele geschillen met de leveranciers inzake kwaliteit, hoeveelheid, termijnen,... regelen.
- De alternatieve formules voor aankoop (huur, leasing,...) bestuderen.
- Toezien op de opvolging van de abonnementen en de onderhoudscontracten.
- Een financiële controle van het gebruik (verbruik) van logistieke middelen zoals telefonie, elektriciteit, gas, water, kantoorbenodigdheden,... verzekeren.
Alsorganisatordeelnemen aan de definiëring van het aankoopbeleid en de organisatie van de werken, eveneens de verantwoordelijkheid opnemen voor hun uitvoering
teneinde
niet enkel tijdig over het materiaal te beschikken dat aangepast is aan de behoeften van de gebruikers en dit tegen de beste prijs, maar ook de omgeving van alle medewerkers te verbeteren.
Voorbeelden van taken
- Technische specificaties bepalen in samenwerking met de aanvragende diensten.
- Marktonderzoek garanderen en hierbij de regels inzake toekenning van de opdrachten naleven.
- De medewerkers helpen bij de keuze van leveranciers en aannemers.
- Een systeem van interne controle invoeren.
- De noodzakelijke bezuinigingen voorstellen.
Alsaankoperde efficiëntie van het proces van verbintenissen verbeteren
teneinde
het beste evenwicht op het vlak van termijnen, kwaliteit, hoeveelheden en prijzen te vinden.
Voorbeelden van taken
- Onderhandelingen met meerdere leveranciers voeren, de ontvangen offertes/voorstellen analyseren, deelnemen aan de keuze van de weerhouden leverancier, de bestellingen doorgeven na het verkrijgen van toestemming.
- De betrouwbaarheid van de leveranciers/bevoorradingsbronnen verzekeren.
- De informatie op de bestelbons controleren en de leveringen in ontvangst nemen en controleren.
- De informatie op de facturen controleren.
- De opvolging van de betaling van de facturen door de boekhouding verzekeren.
Alsstockbeheerderhet stockniveau optimaliseren
teneinde
tijdig over de kantoorbenodigdheden te beschikken en zo weinig mogelijk te stockeren.
Voorbeelden van taken
- Definiëren wat (opnieuw) besteld moet worden.
- Toezien op de correcte invoer van de inkomende en uitgaande stromen in het Magazijn.
- De inventarissen op regelmatige basis organiseren.
Positionering
De functie krijgt leiding van
Adviseur van de afdeling “Financiën & Patrimonium”.
De functie leidt : 11-50 medewerkers van Niveau A /SW Niveau B Niveau C Niveau D
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|