Attaché A2 beheer externe relaties (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DPO013
Niveau: A
Klasse : A2 Functiefamilie : Bemiddelaars Beroepscategorie : 10. Personeel en Organisatie (PO)
Doel van de functie
Het voorbereiden, operationaliseren, coördineren en beheren van de externe contacten met betrekking tot rekrutering en selectie
teneinde
de dienstverlening van Selor te verbeteren om zo Selor bij te staan in het verwezenlijken van zijn missie
Resultaatgebieden
Alsbemiddelaarhet proactief benaderen van de externe klanten in de federale overheid, gemeenschappen en gewesten, het analyseren van hun vragen en bemiddelen tussen de klant en Selor
teneinde
zowel optimale oplossingen voor de klant te kunnen realiseren als de best haalbare dienstverlening te bieden
Voorbeelden van taken
- het analyseren van de wervingsplannen van de klanten: onderhandelen over de timing, prioriteiten, aantal selecties, ...
- in het kader van selectie, samen met de klant zicht krijgen op het profiel en de implicaties daarvan inzake selectie-instrumenten (bvb. een keuze maken uit: interne markt, het aanspreken van bestaande reserves, werven via algemene of specifieke wervingsreserves... en de timing inschatten van het selectietraject, ....
- het proactief benaderen van de klant met als doel een voorlopig zicht te krijgen op de wervingsbehoeften van de klant voor een beperkte termijn (bijv. 1 jaar), dit bij afwezigheid van een wervingsplan
- functioneren als bemiddelaar rekening houdend met ieders behoefte
Alskennisbeheerderhet integreren van kennis en ervaring inzake selectie en rekrutering en ze ter beschikking stellen binnen Selor en aan de externe klantenorganisaties
teneinde
de kennis van de functiehouder en de klantenorganisaties te actualiseren, uit te breiden en te verdiepen
Voorbeelden van taken
- op de hoogte blijven van de gespecialiseerde literatuur
- het opvolgen van de tendensen binnen de overheid en de privé-organisaties
- contacten leggen met buitenlandse collega's om hun ervaring te toetsen aan de eigen ervaring
- het coachen van de medewerkers
- het doorgeven van expertise m.b.t. R&S (rekrutering en selectie) aan de klant
Alsaccount managerhet leggen en onderhouden van contacten met de externe klanten en het vertegenwoordigen van de organisatie bij de externe klant
teneinde
alert te kunnen inspelen op nieuwe tendensen bij de klant en de dienstverlening van Selor te laten aansluiten op de noden van de klant om zo een efficiënte service te kunnen verlenen aan de klant
Voorbeelden van taken
- het beheren van de relaties met de klanten: het leggen en onderhouden van contacten met voornamelijk de stafdiensten P&O alsook de coördinatie van de contacten met de betrokken diensten (lijnmanagement)
- netwerking (bvb. door het geven van presentaties, deelname aan projectgroepen, ...
- het verschaffen van informatie of het beantwoorden van vragen met betrekking tot de dienstverlening van Selor
- het vertegenwoordigen van Selor inzake hun dienstverlening naar de externe klanten toe
- het kanaliseren van aanvragen en deze doorgeven aan de juiste persoon
Alsklachtenbeheerderhet opnemen van klachten van klanten inzake de dienstverlening van Selor, het analyseren van de problemen en het formuleren van een oplossing voor het bestaande probleem
teneinde
nieuwe klachten te voorkomen en een kwaliteitsvolle service te verlenen aan de klant
Voorbeelden van taken
- met betrekking tot vragen of klachten van kandidaten deze informatie doorgeven aan de betrokken verantwoordelijke personen/projectmedewerkers; indien nodig ondersteuning geven voor de antwoorden op deze vragen/klachten
- het controleren van het beantwoorden van de klachten
- het bijhouden van statistieken
- het formuleren van procedures om klachten op te vangen en te behandelen
Alsleidinggevendehet aansturen van de medewerkers van de dienst, het verdelen en opvolgen van de selecties
teneinde
de dienstverlening aan de klant kwaliteitsvol en binnen de voorziene tijdslimieten te laten plaatsvinden
Voorbeelden van taken
- het toewijzen van de selecties aan de teams
- het bespreken van de verwachtingen van de klant met de selectieverantwoordelijken die daarna verantwoordelijk worden voor de volledige uitwerking
- als evaluator meewerken aan de ontwikkelcirkels door functioneringsgesprekken, planningsgesprekken en evaluatiegesprekken te voeren en de medewerkers te helpen om zich verder te ontwikkelen
Alsprojectleiderhet aansturen en opvolgen van de verscheidene projecten inzake rekrutering en selectie zoals aangegeven in het beleidsplan
teneinde
de dienstverlening van Selor verder te ontwikkelen en te moderniseren
Voorbeelden van taken
- het dagelijks opvolgen van de kwaliteit en de haalbaarheid van het project
- het aansturen van de projectmedewerkers en het opvolgen van de tijdslimieten
- het uittekenen van het project
- het plannen van acties en het structureren van het werk
- het opstellen van een planning conform het voorziene budget
Alsintern adviseurhet bijstaan van Selor in de voorbereiding, de uitvoering en de evaluatie van de dienstverlening
teneinde
de organisatie te ondersteunen in haar strategische planning
Voorbeelden van taken
- instaan voor de verzameling en input van alle gegevens nodig voor de Balanced Score Card
- het bestuderen van de impact van keuzes op de organisatie op lange termijn
- het uitvoeren van haalbaarheidsstudies
Positionering
De functie krijgt leiding van
expert beheer externe relaties
De functie leidt : 1-10 medewerkers van Niveau A /SW Niveau B
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het rooster technische expertise of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|