Afdrukken

Adviseur regionale diensten (M/V/X)

 

Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.

 

Identificatie van de functie

Functiecode : DTI047

Niveau: A

Klasse : A3

Functiefamilie : Technische coördinatoren

Beroepscategorie : 16. Techniek en Infrastructuur (TI)




Doel van de functie

Instaan voor de coördinatie van bepaalde belangrijke projecten op het vlak van architectuurstudies en technische studies

teneinde

de kernopdrachten van de dienst van het afdelingshoofd optimaal te ondersteunen.

 

Het adviseren en coördineren van de stafdienst van het afdelingshoofd

teneinde

hem/haar toe te laten alle administratieve en vooral technische taken tijdig en kwaliteitsvol te volbrengen.

 

Resultaatgebieden
Als
projectcoördinator van bouwprojecten
    coördineren en superviseren van bepaalde architectuur- en technische studies voor bepaalde grote projecten (bv. voor Brussel zijn in de laatste jaren belangrijke projecten uitgevoerd met omvangrijke inrichtingswerken voor een gemiddelde van 15 miljoen euro per jaar)

teneinde

    ervoor te zorgen dat het bouwprogramma, de planning en de budgetten worden gerespecteerd en dat de wettelijke procedures en reglementeringen worden nageleefd

 

Voorbeelden van taken
  • instaan voor de coördinatie en supervisie van de inrichtingswerken voor kantoren, gevangenissen, musea, enz.
  • het coördineren en opvolgen van de uitvoering van bepaalde restauratie- en renovatieprojecten op het vlak van de samenstelling van het projectteam, de budgetten, de termijnen, de procedures, enz.
  • het coördineren van PPS-projecten (publiek-private samenwerking), o.a. inhuringen Portalis, Financietoren
  • het aansturen van verschillende projectteams

 

Als
coördinator
    opvolgen van de technische prioritaire projecten en het voorstellen en eventueel bijsturen van de nodige budgetten

teneinde

    een evenwicht te vinden tussen de beschikbare budgetten en de technische noodzaken

 

Voorbeelden van taken
  • het opstellen van de driemaandelijkse lijst van de vast te leggen budgetten
  • het organiseren en plannen van speciale opdrachten (bv. functionele hergroepering van alle openbare diensten in Brussel) binnen de voorziene termijnen
  • het opstellen van het meerjarenplan per FOD (bv. toezien op de verdeling van de beschikbare investeringsbudgetten over de verschillende FOD's volgens hun prioriteiten en behoeftenprogramma's)
  • het opstellen van documenten; het opstellen en uitvoeren van procedures voor de verkoop (en wederinhuring) van gebouwen

 

Als
verantwoordelijke van de stafdienst van het afdelingshoofd
    instaan voor de organisatie binnen de stafdienst en het plannen en opvolgen van de werkverdeling onder de medewerkers

teneinde

    een efficiënte en continue werking van de activiteiten van de stafdienst te verzekeren

 

Voorbeelden van taken
  • het organiseren en plannen van de opdrachten/werkzaamheden en rapporteren aan het betrokken afdelingshoofd
  • het verdelen van de taken onder de medewerkers van de stafdienst en zorgen voor een goede coördinatie ervan
  • het organiseren van dienstvergaderingen teneinde de dossiers te bespreken
  • het begeleiden en superviseren van de medewerkers

 

Als
adviseur
    adviseren aan het afdelingshoofd en andere diensten/medewerkers inzake bepaalde dossiers

teneinde

    via een gefundeerd advies bij te dragen tot de efficiënte werking van de dienst

 

Voorbeelden van taken
  • het voorstellen van aanpassingen inzake de interne organisatie in functie van nieuwe of gewijzigde noden van de klanten
  • het formuleren van nieuwe voorstellen aan het afdelingshoofd (bv. verlenen van facilitaire diensten) teneinde de dienstverlening naar de klanten uit te breiden; het ontwikkelen van nieuwe facilitaire diensten
  • het samenstellen en voorstellen van een productencatalogus (verschillende facilitaire diensten) aan het afdelingshoofd

 

Als
supervisor
    voornamelijk technisch controleren van de van de buitendiensten ontvangen dossiers

teneinde

    de beste prijs-kwaliteitverhouding te krijgen voor de vooropgestelde werken

 

Voorbeelden van taken
  • het uitvoeren van een integrale dossierstudie: het nazien van plannen, het controleren van de raming, het nakijken van het lastenboek, enz.
  • het opstellen en nakijken van lastenboeken, onderhoudscontracten
  • het zelf opstellen, opvolgen, afhandelen van moeilijke dossiers

 

Als
contactpersoon
    het opstarten en in stand houden van het overleg met de klanten (FOD's) over hun huisvesting

teneinde

    op elk moment de behoeften van de klant te kennen, zodat erop kan worden ingespeeld

 

Voorbeelden van taken
  • helpen bij de opstelling van een behoeftenprogramma en een technisch behoeftenprogramma; het analyseren van een behoeftenprogramma voor de huidige huisvesting en eventueel voor de nieuwe huisvesting
  • het formuleren van de nood aan ondersteunende beheersprogramma's voor gebouwen (FMIS)
  • het voorstellen en - na goedkeuring door de directieraad- definiëren van de functie en de taken van
  • het opstellen van ramingen van de nodige budgetten

 

 

Positionering
De functie krijgt leiding van

het afdelingshoofd

functionele leiding over gespecialiseerde projectteams!

 

De functie geeft leiding aan een groep van : 0 medewerkers van

 

Technische expertise
Technisch competentieprofiel

Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.

 

Generiek competentieprofiel

Om het generiek competentieprofiel te bepalen, staan het boek met de generieke competentieprofielen of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.