Attaché A2 gebouwen en installaties - Teamverantwoordelijke (M/V/X)
Omwille van de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen te beschrijven. Termen zoals bijvoorbeeld « medewerker », « chef » of « gebruiker », hebben zowel betrekking op vrouwen als op mannen.
Identificatie van de functie
Functiecode : DTI113
Niveau: A
Klasse : A2 Functiefamilie : Technische coördinatoren Beroepscategorie : 16. Techniek en Infrastructuur (TI)
Doel van de functie
De instandhoudings- en aanpassingswerken die aan een aantal gebouwen en/of installaties en hun uitrustingen moeten worden uitgevoerd uitwerken, plannen, coördineren en leiden
teneinde
ervoor te zorgen dat de gebouwen en/of installaties in een optimale staat qua functionaliteit, veiligheid en onderhoud verkeren om tegemoet te komen aan de noden van de bezettende departementen.
Resultaatgebieden
Alsbeheerder van gebouwen en/of installatiesinstaan voor het beheer van een aantal gebouwen en/of installaties
teneinde
de gebouwen en/of installaties in een optimale staat van functionaliteit, veiligheid en onderhoud te doen verkeren
Voorbeelden van taken
- toezicht houden op de staat van de gebouwen en/of installaties; onmiddellijke interventie bij plotse gebeurtenissen (bv. brand, instortingsgevaar, daklek)
- periodiek nazicht ivm eigenaarslasten (onderhoud, herstellingen en vernieuwingen); toezicht op naleving bezetterslasten
- zowel eigen initiatieven nemen (bv. dakvernieuwing) als volgens het behoeftenprogramma uitwerken (onderhoud, instandhoudings- en aanpassingswerken, verbouwingen, uitbreidingen, restauratie- en renovatiewerken)
- vaststellen van schade of gebreken - bepalen uit te voeren werken - prijsvraag aannemer(s)/onderzoek offerte(s) - bestelling werken - volgen uitvoering werken - nazicht en aanvaarding factuur
- tussenkomen bij verkoop, inhuring of overdracht van gebouwen en/of installaties
Alsprojectleider studiefaseopmaken van dossiers ivm onderhouds-, uitbreidings- en verbouwingswerken
teneinde
deze werken te realiseren binnen redelijke termijnen, vooraf bepaalde budgetten en wettelijke bepalingen
Voorbeelden van taken
- vaststellingen ter plaatse en bespreking doelstellingen met de bezetter
- opmaken lastenboek, inclusief plannen, opmetingen, technische bepalingen en raming
- advies verlenen bij analyseren offertes
- eventueel optreden als veiligheidscoördinator
Alsprojectleider uitvoeringsfaseleiding, coördinatie en toezicht op de verwezenlijking van de bouw- en renovatiewerkzaamheden
teneinde
de werken in overeenstemming te brengen met het bijzonder bestek en de regelgeving
Voorbeelden van taken
- de nodige onderrichtingen aan de werfleider verstrekken
- leiden van de werfvergaderingen
- opmaken werfverslagen, maandelijkse vorderingsstaten, tussentijdse bestuurlijke PV's
- eventueel optreden als veiligheidscoördinator
Alsbemiddelaartussenkomen of bijstand verlenen in geval van schade-geschillendossiers
teneinde
tot een goede afhandeling te komen van die dossiers (vaak in samenwerking met de juridische dienst)
Voorbeelden van taken
- opstellen van pv vaststelling schade
- contacten met schadeverwekker, politie en verzekeringsmaatschappijen
- opmaken bestek voor herstellingswerken, inwinnen van herstellingsofferten
- tussenkomen bij geschillen met buren, aannemers, bezetters, etc... regelen
Alscontactpersoonoverleggen en onderhandelen met interne en externe actoren
teneinde
de belangen van de organisatie en eventueel van de bezetters zo goed mogelijk te verdedigen
Voorbeelden van taken
- contacten met bezettende diensten, eigenaars en syndici
- nodige contacten met stedenbouw, monumentenzorg, brandweer, politie, nutsmaatschappijen, etc ...
- eerste aanspreekpunt van gebouwverantwoordelijke voor problemen, inlichtingen
- besprekingen met afgevaardigden stadsbestuur, Justitie, Financiën, lokale en federale politie en andere organisaties
- opdrachten uitvoeren voor directie (opzoekingen verrichten) of voor het hoofdbestuur (problem-solving)
Alscoach - leidinggevendede medewerkers instructies geven, motiveren en bijstaan
teneinde
het team optimaal te doen functioneren en zo de optimale staat van de gebouwen en/of installaties te garanderen
Voorbeelden van taken
- taken en opdrachten verdelen onder de medewerkers
- verifiëren en bespreken uitgevoerde opdrachten en documenten
- luisteren en oplossingen aanreiken
- constructieve feedback geven over het functioneren van de medewerkers
Positionering
De functie krijgt leiding van
diensthoofd (provinciale) directie of de verantwoordelijke infrastructuur
De functie geeft leiding aan een groep van : 1-10 medewerkers van Niveau B Niveau C Niveau D
Technische expertise
Technisch competentieprofiel
Om het technisch competentieprofiel op te maken, staan het technisch competentierooster of de applicatie Crescendo tot uw beschikking.
|